Wednesday 24 August 2011

Kesilapan Ketika Bercinta

hai, ye, tajuk poyo nak mati.. kah kah kah..

1) Belum kawin dah jadi Queen Control
Jeles, jeles ni kadang-kadang dia cute juga. Cute kalau si perempuan tu dah jadi bini lelaki serius jadi cute. Tapi bila kapel jeles macam terlalu over dia jadi macam... okeh aku tak tahu ayat apa nak tulis, dem dem..

Stalker, tiba-tiba dekat facebook si lelaki tengok "weh, apakehal mutual friend dekat seribu ni?" 
Komen dekat wall kawan perempuan tiba-tiba gf datang komen jugak. Like dekat gambar kawan perempuan tiba-tiba gf datang like jugak.. perghhhh... gila menakutkan yang amat.

bayangkan kena marah depan public, serius macam anu kena potong perasaan 


2) Cuba mengubah kebiasaan lelaki/perempuan
Gf pakai baju macam mak datin. Dengan shawl lilit lilit, gincu kaler pink, kasut pula tinggi, baju lagi lah. Okeh aku tak tahu describe baju perempuan macam mana.

Tapi tapi, bf selekeh ya amat.

Kalau nak pergi dinner serius patut nasihat lelaki pakai elok sikit. Ini si gadis-gadis cuba nak mengubah kebiasaan yang lelaki buat. Dulu 'baju ronyok tak apa asal pakai selesa' sekarang? heh

Lelaki mudah kecik hati juga kadang-kadang. Ya, kadang-kadang kami bangang.


3) Cepat puas
Jangan fikir sex, aku tahu korang fikir sex. hahaha, oke takde orang gelak. dem dem

Gadis-gadis manis cepat puas hati dengan bf. Macam mana tu bang Mejah?

ermm... Kiranya dah tak ada apa nak buat dalam perhubungan. Semua benda dah buat macam orang umur 60 kawin. Kadang-kadang cuba buat benda bangang dengan bf, pergi mencuri tebu ke, atau korang sama-sama pergi marah Celcom careline. Serius cirit ada adventure sikit. 


4) Tak kasi ruang
Everybody needs some space. Jangan hari-hari ajak keluar dating sangat. Ya, aku tahu korang rindu tapi nanti lama-lama cepat puas pula.

Cuba buat seminggu tak contact bf/gf. Rindu dia lain macam sikit. Kan?


ohyeahhh... ada lagi korang nak tambah? 

41 comments:

osmhana said...

sokong sangat. kbai.

Dhiya Fariza said...

Yela fine. Cecey emo plak. Nice point of view. Note taken. Fine.

Anies Anessa said...

bole ganti mr k ye kau

Fairuz Zainal said...

wa macam ade tak puas jugak la dengan komen lu ni. haha kbai

erysweetie said...

pergh...super hamzah pulopp...

serius seriau yang point 1 tu.. tp bukan pmpuan je rasenye..

Mek Onie said...

pehhhhhh! cukup2,nanti aku try praktikkan...err

Unknown said...

http://ikakohana.blogspot.com/2011/08/kisah-makwe-pakwe.html

teciq said...

yeah ! terbaik..bole jd dr. love la lepas ni.. ^^

Farah Awang said...

bf gua sakit jantung
sekarang dia buat xlayan kt gua
xtau kenapa
agak2 kalo gua buat surprise pegi lawat dia
adventure x?

huhu :/

miera said...

amboii~
anti eh
haha..

betul la tuh.

Anak Pak Amran & Makcik Hasmah said...

Jangan dok sebut I LOVE U. setiap kali msg i lap u..u lap u.. err! :)

AtiksaiD said...

tetiba rase xphm.ahah:P

Yuyu said...

ok.tanak contek seminggu dgn bf la.ikot petua superhamzah.ngeh3

Yuyu said...

orang ckp kita takkan pernah rasa puas/bosan dgn orang kita sayang.

dee said...

sukaaaa need space!

notaComeI said...

Itu belum lagi bergayut sampai dahan patah pakai digi buddy hihi.

anGah said...

hahaha.. betoi tu dr love
:)

yaya_flanella said...

<- Kelompok jumpa bf sebulan sekali.
=.=

mira ellyna said...

betul2x.

Wadi AR said...

boleh tahan gak ham. tapi gua BUKAN mcm tu

Mashe said...

erk, marah celcom centre tuh mmg gua sokong. gila besh tuh!

SuriaSalleh said...

@ tak minat yg suke kongkong and kuat jeles ! amendeeeeee ntah ! pufftt -_-

ieza ashaari said...

betul lah.. kalau hari2 contact, mcm hambar je hubungan. sbb makan lauk apa pun nak tahu ! huh..

Unknown said...

nseb la bf aku xpky bju ronyok..hahah..

-aku da 5 bulan xjmpe..xmsg..kol bru 4 kli je dlm mse 5 bulan tu..relx ja..piss..hahah..=P

Evagurl said...

"Komen dekat wall kawan perempuan tiba-tiba gf datang komen jugak. Like dekat gambar kawan perempuan tiba-tiba gf datang like jugak.. perghhhh... "

haaa hat ni aku taw sapaaa XD

! Nurida Ardy said...

suke buat bodo je kt fb..buat2 tak kenal...hahahaha

fndrocka said...

yg pertama tu memg turn off..baru nak kenal hati budi dah demand dan quenncontrol.omaimai

Cikgu Kasim Gugel said...

apakah..

Anonymous said...

like like :DD

Anonymous said...

terbaekk!!!

shafiqahkay said...

bercinta mejah oi..time bercinta op kos la.. mbahahaha~

kalau aku ade pakwe, time jalan2 aku nak ikat tgn aku dgn tgn die.. biar tak terlepas.. hahaha mampu?

bile kol or mesej aku nak tnye..

"hari ni ade pg klinik?" kalau die kate takde..so aku taula die sehat..

"hari ni dah berak belum?" kalau die kate dah.. so aku taulah die dah makan..

;)so takla bosan sgt ye dak..

Anonymous said...

kalau dalam hubungan dok mengongkong memang pasangan angkat kaki la jawabnye

艾米拉 said...

aku dah baca semua post ko.
and aku tak puas!
cepat post lagi! :D

sYafIk-wAy said...

sokong jugak ape yg kaw tulis .

Eyka said...

yg ni tetibe terstuju plak..okbai! :P

iyan shazlind said...

betul betul betul :)

FarahRahim said...

Like :)

:: cikNuurul :: said...

suke part last tu,.tahan rindu,.n tengok sejauh mane rindu dan ego memasing,.bhahahahhaa,.nasib laaaa sape dapat aku jadi awek die,.haha

Nurrul Hazieqah said...

nurrul setuju nie dengan artikel ini.. :)

Eera Shera said...

watpe nk jeles lebih2..belum kawin pun lg

Eiqa Roslan said...

semua betul. nk tmbah. idea tak datang pulak. hehehe.